Tendencijos ir pokyčiai logistikos srityje 2022 m.
    Įžvalgų sąrašas

    Logistikos sektoriaus tendencijos 2022 m.

    Logistikos sektoriaus tendencijos 2022 m.

    Nors visi suprantame, jog logistikos sektorius yra vienas iš tų sektorių, kurio įtaka ir svarba išaugo labiau nei bet kada anksčiau, planuojantiems dirbti šiame sektoriuje yra keletas įdomių pokyčių ir numatomų tendencijų, apie kurias verta žinoti. Taigi, kas laukia logistikos srities ir joje dirbančiųjų 2022 m.?


    Ekologiški vartotojai ir ekologiškesni sprendimai

    Augant supratimui apie globalinį atšilimą, tvarų vystymąsi ir tai, kaip kiekvieno žmogaus sprendimai kasdien veikia mūsų planetą, vis daugiau žmonių atsigręžia į ekologiškus kasdienius sprendimus, kurie dabar apima ir logistikos sprendimus.

    Pasak Lenkijos logistikos lyderio „Omnipack“, tikimasi, kad logistikos įmonės, kurios matomos ir žinomos kaip ekologiškesnius sprendimus siūlančios įmonės, išaugs - 70% vartotojų yra pasirengę mokėti daugiau už ekologiškesnius transportavimo sprendimus.


    Nuolatinis automatizavimo augimas

    Logistika yra daug darbo jėgos reikalaujanti bei nuolat auganti pramonė, kupina galimybių techninėms naujovėms diegti ir taip didinti šio sektoriaus efektyvumą. Kitaip tariant, logistikos sektorius yra visiškai subrendęs tolesniam bet kokio skaičiaus procesų automatizavimui. Nuo prekių paėmimo iš lentynų iki pristatymo į duris ir visko tarp jų – ateinančiais metais bus dar daugiau pažangos automatizuotų paslaugų srityje.

    Kadangi šiais laikais bet koks kontaktinis darbas yra labai jautrus darbo jėgos atžvilgiu, o logistikos sektoriuje jau dabar trūksta darbuotojų, didėja automatinių sprendimų poreikis, užtikrinantis nenutrūkstamą tiekimą bei tarpininkų grandyje atsirandančias problemas. Pasaulinės mažmeninės prekybos įmonės, tokios kaip „Amazon“, jau žengė žingsnį į priekį, įtraukdamos robotiką į pristatymo paslaugas, o dabartinė verslui skirtų automatizuotų sprendimų įvairovė, robotizuoti įrenginiai, tikėtina paskatins vis daugiau logistikos įmonių taikyti šias inovacijas savo versle ir tokiu būdu kontroliuoti dėl darbuotojų pokyčio atsirandančius nuostolius įmonei.


    Daugiau tarpvalstybinės logistikos

    Elektroninė prekyba sumažino pasaulio žemėlapį, o siuntimas per nacionalines sienas tapo daug mažesnė kliūtimi nei anksčiau. Pasiekti naujus vartotojus naujose rinkose taip pat paprasta, kaip sukurti svetainę tos rinkos kalba.

    Ši tendencija lėmė dar didesnę logistikos partnerių svarbą, kurie dabar raginami aptarnauti daugiau rinkų taip pat greitai, kaip iki šiol aptarnavo vietinius klientus. Fizinė vieta, prieiga prie transporto tinklų, optimizuotos grąžinimų apdorojimo sistemos – visa tai ir dar daugiau dabar yra kiekvienos internetinės parduotuvės, ieškančios transportavimo paslaugų, skirtų tarptautinei plėtrai, kontroliniame sąraše.


    Darbuotojų įdarbinimas ir išlaikymas

    Vairuotojų trūkumas yra rimta tiekimo grandinės valdymo problema ir 2022 m. išliks iššūkis. Šiuo metu vien JAV pramonėje trūksta daugiau nei 60 000 vairuotojų, o jų skaičius nuolat auga. Logistikos sektoriaus darbuotojų įdarbinimo problema pastebima ir Lietuvos darbo rinkoje - pagal pagrindinės veiklos rūšį daugiausiai laisvų darbo vietų registravo darbdaviai, vykdantys transporto ir saugojimo (24,3 proc. visų laisvų darbo vietų) bei apdirbamosios gamybos (17,7 proc.) veiklas.

    Reikalingoms paslaugoms teikti ne tik trūksta specialistų, bet ir dėl pasaulinės infliacijos kylančios kainos trukdo tiekimo grandinės įmonėms investuoti į daugiau sunkvežimių. Atsižvelgiant į tai, daugiau nei tikėtina, kad įdarbinimo paslaugų paklausa logistikos sektoriuje ir toliau augs, o darbuotojų nuomos bei įdarbinimo paslaugų poreikis transporto srityje tikėtina dar labiau augs.

     

    „Paskutinės mylios“ pristatymas

    „Paskutinės mylios“ pristatymas yra tiesioginio transportavimo paslauga, kai prekės pristatomos tiesiai iš sandėlio galutiniam klientui, išvengiant bet kokių prekybos ar pristatymo problemų ir į pristatymo procesą įtraukiant kuo mažiau šalių. Pastaruoju metu tiesioginis pristatymas tapo pramonės standartu, todėl ji nebėra „rekomenduojama“ - jos tikimasi kiekvieną kartą užsakant prekes. Klientai reikalauja greito, tikslaus ir pigaus (jei ne nemokamo) pristatymo, o nesugebėjimas to užtikrinti yra pagrindinė kliūtis rinkoje.

    Kadangi daugelis įmonių dėl pandemijos susidūrė su pajamų sumažėjimu, trečiųjų šalių paslaugų, tokių kaip DHL ar FedEx, vengimas, taikomas taip pat siekiant sumažinti išlaidas ir kartu sumažinant paties pirkėjo išlaidas. Numatoma, kad tarptautiniai pristatymo prekių ženklai praras savo populiarumą, o vietinės siuntų pristatymo paslaugos dabar turi galimybę sužibėti, siūlydamos paslaugas vietinėje rinkoje.

    Auganti debesų paslaugų ir dirbtinio intelekto paklausa

    Kai kurios dirbtinio intelekto paslaugos jau sėkmingai įdiegtos logistikos sektoriuje ir, tikimasi, toliau augs, kaip, pavyzdžiui, automatizuotas klientų aptarnavimas socialiniuose tinkluose ir įmonės tinklalapyje, padedantis sumažinti darbo eigą ir pokalbio su klientu metu sisteminti atsakymus.

    Tuo tarpu, kai vis daugiau įmonių pereina prie internetinių parduotuvių darbo modelio, saugūs duomenys ir galimybė saugoti failus tampa itin svarbia paslauga, ypač atsižvelgiant į tai, kad visame pasaulyje padaugėjo kibernetinių atakų atvejų.


    Nepaisant to, ar esate vadovas, vairuotojas, planuojate dirbti logistikos sektoriuje ar jau dirbate, tikimės, kad šios įžvalgos buvo naudingos suvokiant pagrindinius pokyčius ir padės jūsų karjeros kelyje logistikos srityje!

    ANCOR Corporate Websites
    Загрузка...
    Хочу в ANCOR!
    Загрузка...
    Заявка на услугу
    Загрузка...
    Logo ANCOR
    Загрузка...
    Logo ANCOR
    Загрузка...
    Logo ANCOR
    Загрузка...